Acil sağlık hizmetlerinde görevli çağrı karşılayıcı personelin iletişim becerilerini geliştirmeyi, doğru adres bilgisi alabilmelerini ve gerektiğinde telefonda ilk yardım müdahalelerini yönlendirebilmelerini amaçlayan eğitim faaliyeti tıbbi acil çağrı yönetiminde standardizasyon sağlamayı hedefliyor.
Sağlık memuru, Acil Ambulans Bakım Teknikeri (AABT) ve Acil Tıp Teknisyenlerini (ATT) kapsayan eğitim programına Sağlık Memuru Mehmet Atalar, Acil Tıp Teknisyeni Zehra Tankuş, Acil Tıp Teknisyeni Güngör Çınkı ve Paramedik Şahin Aran konuşmacı olarak katıldı.
Acil Tıp Teknisyeni Güngör Çınkı, söz konusu eğitim programına ilişkin şu yorumu yaptı:
“Bu eğitimdeki amacımız, çağrı karşılayıcı arkadaşlarımızın iletişim becerilerini geliştirmek, vaka yakınlarıyla ve vakalarla telefonda daha net iletişim kurmalarını sağlamaktır. Ayrıca adres bilgilerini doğru şekilde almalarını ve algoritmalar üzerinden ilk yardım müdahalelerini yönlendirebilmelerini amaçlıyoruz.”
Sağlık Bakanlığı tarafından ülke genelinde uygulanması hedeflenen bu eğitim, Şanlıurfa’da çağrı yönetiminde etkinlik ve standardizasyonun artırılmasına yönelik önemli bir adım olarak değerlendirildi.
Fethi Yavuztürk
Fethi Yavuztürk