Bölgemizin popüler ürünü fıstık yalnızca Türkiye'de değil, dünya genelinde de yükselen bir trend haline gelmiş durumda. Araştırmalar, bu lezzetin global çapta da hızla yayıldığını ve büyük bir pazar payına sahip olduğunu gösteriyor.
Antep fıstığı son zamanlarda büyük bir popülarite kazanmış durumda. Büyük kahve zincirleri, fıstıklı kahveleri menülerine eklerken, tatlıcılar da bol fıstıklı ve hatta fıstık şeklindeki tatlılarla dikkat çekiyor. Ayrıca, fıstıklı gofretler ve salepler de piyasada rağbet görüyor. Ancak, en büyük etkiyi Dubai Çikolatası yaratmış. Bu çikolata, Antep fıstığının popülerliğini artırarak adeta bir salgın halini almış. Özellikle Dubai Çikolatası, fıstıkla yapılan ürünlere olan ilgiyi daha da artırmış.
Z Kuşağı’nın Antep fıstığına olan sevgisi
Ancak bu popülarite yalnızca Türkiye ile sınırlı değil. Antep fıstığı küresel pazarda giderek değer kazanıyor. World Pistachio Market Report 2022’ye göre, 2021 yılında yaklaşık 4 milyar dolar olan küresel Antep fıstığı pazarının 2027 yılına kadar 4,8 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Araştırmalar Antep fıstığının Z kuşağının da gözdesi olduğunu gösteriyor. Z kuşağı tüketicileri arasında fıstığın artan popülaritesi, gıda ve içecek sektöründe büyüyen bir trendi yaratıyor. Globalde Starbucks, Häagen-Dazs ve Wonderful Pistachios gibi tanınmış markalar, yerelde ise Ülker, Kahve Dünyası, Şölen, MADO gibi markalar birer birer fıstık aromalı ürünler piyasaya sürüyor; Z kuşağı ile sosyal medya kampanyaları aracılığıyla etkileşim kurarak bu trendden faydalanıyor. Böylece fıstığın pazarlama kampanyalarındaki yeri de günbegün artıyor.
Markaların da radarında fıstık varDubai Çikolatası ile başlayan Antep fıstığı trendi, hızla yayılarak markaların ilgisini çekti. Artık Antep fıstıklı ürünler sadece çikolata ve lokumla sınırlı kalmıyor, kremalar, içecekler, gofretler, kekler ve sağlıklı atıştırmalıklar gibi farklı alanlara da yayılmaya başladı. Starbucks, bu trende katılarak kış menüsünde fıstık aromalı içecekler sundu.
2023 ve 2024 yıllarındaki fıstık kelimesinin medya ve internet üzerindeki kullanımıyla ilgili veriler, MTM-Medya Takip Merkezi tarafından derlendi. 2023 yılında "fıstık" kelimesi internet üzerinde 14.124 kez yer alırken, bu sayı 2024'te 17.693’e yükselmiş. Ayrıca, 2024 yılı itibarıyla fıstık kelimesi yazılı basında 2.115, televizyonlarda ise 1.695 kez kullanılmış.
Kaynak : Marketing Türkiye
Yorumlar
Kalan Karakter: