Şanlıurfa- Gaziantep karayolunun 28 kilometrelik Urfa OSB-Suruç kesimi için 1000 TL ödenek ayrılmıştı. Sürekli bu yolu kullanan vatandaşın başvurusuna CİMER'den 'baştan savma' bir yanıt geldi.
Ölüm yolunda hala çalışmaların başlamaması ve STK'ların buna sessiz kalması üzerine çareyi Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) başvurmakta bulan Mehmet Şahinalp, 2023 yatırım programında proje için gerekli bütçe ayrılmadığı için çalışmalara başlanmadığını vurgulamış, Urfa halkı adına ek ödenek talep ederek, şunları kaydetmişti:
''Şanlıurfa OSB-Suruç/11 Nisan- Birecik yolu 82 km uzunluğundadır. Bu yolun 19 km.'si bölünmüş yoldur. Geri kalan kısım tek yoldur. Bu yol halk arasında ‹Ölüm yolu› olarak anılmaktadır. Neredeyse her gün ölümlü ve yaralanmalı trafik kazası meydana gelmektedir.
Trafik yoğunluğu oldukça fazla olan bu yolda kazaların çoğu hatalı sollama yüzünden meydana gelmektedir. Daha doğrusu yol dardır ve büyük bir bölümünde ulaşım tek şerit üzerinden sağlanmaktadır.
Organize Sanayi Bölgesi, Besi OSB, Gıda OSB vb. sanayi alanlarının yol güzergahında bulunması sebebiyle yoğunluk her geçen gün daha da artmaktadır.
Söz konusu D-400 karayolundan günde 10.00'den fazla araç geçiş yapmaktadır.
Karayolları Genel Müdürlüğü Şanlıurfa OSB-Suruç/11 Nisan-Birecik yolunu 78.40 km. olarak 2022 yatırım programına teklif etmiş ve aynı yıl bu teklif kabul edilmiştir.
Yine Karayolları Genel Müdürlüğü'nün yıl içinde ihale kararı almış olup Şanlıurfa-Suruç yolu Km. 102-600-132-296 kesimi 08.08.3033 günü ihale edilmiştir.
İhale edilen kısım 30 km'dir. Ancak aradan geçen uzun zamana rağmen yüklenici firmaya yer teslimi yapılmamış ve işe başlanmamıştır.
Ayrıca Suruç-Birecik arasındaki 50 km'lik kısım ve Birecik Çevre yolu, Birecik köprüsü ihale edilmemiş, Karayolları Genel Müdürlüğü bunun ihale edilmeme gerekçesini açıklamamıştır.
Bunun yanı sıra 15/01/ 2023 tarihinde 2023 yılı Yatırım Programının Kabulü ve Uygulanmasına Dair cumhurbaşkanlığı Kararnamesi yayımlandı. Kararnamede Şanlıurfa-Birecik Yolu ve Birecik Çevre Yolu dahil, 78,40 km için 1000 TL ödenek ayrılmıştır. Bu ödenekle yüklenici firmanın işe başlaması mümkün değildir.
Bu yol için ek ödenek ayrılıp ayrılmayacağı hakkında ne Ulaştırma Bakanlığı ne de Karayolları Genel Müdürlüğü açıklama yapmamıştır.
Karayolları Genel Müdürlüğü ‹Ölüm yolu› için maalesef harekete geçmemektedir. Genel Müdürlük, Şanlıurfa ilimizde yürütülen projelere önem vermemektedir. İhale edilen Şanlıurfa OSB-Suruç yoluna yeterli oranda ödenek ayrılması, akabinde hiç vakit kaybetmeksizin işe başlanmasını, ayrıca ihale edilmeyen Suruç-Birecik arasındaki 50 km'lik kısmın ihale edilmesini aciliyet ve hassasiyetle talep ediyorum. Gereğinin yapılmasını arz ederim.''
CİMER YANIT VERDİ: 2023 ÇALIŞMA SEZONUNDA YAPIMINA BAŞLANACAK
Şahinalp'e verilen yanıttan 'Gizlenmiş CİMER başvurusu' ifadeleri dikkat çekti.
Yanıtta şu ifadeler yer ver aldı:
''Bahse konu CİMER başvurunuz incelenmiş olup, Şanlıurfa-Suruç arası kesiminin bölünmüş hale getirilmesi için yol yapım ihalesi yapılmış, 2023 çalışma sezonunda yapım çalışmalarına başlanacaktır. Suruç-Birecik kesiminin mali imkanlar dahilinde ileriki yıllarda bölünmüş yol olarak yapılması planlanmaktadır.''
Yorumlar
Kalan Karakter: